Direktlänk till inlägg 20 januari 2016

Osynlig...

Av Sofia Magnusson - 20 januari 2016 17:22

Det känns som att jag är tillbaka på grundskolan. Tillbaka till att vara osynlig och ogillad.. Kom en timma försent till engelsk lektionen och dom sista 20 minutrarna av lektionen skulle vi först svara på två frågor om vetenskap individuellt och sen i små grupper på 2 personer varav en grupp skulle vara 3. Läraren skulle ge vissa ett papper att skriva på så hon valde dom som hade glasögon (mig & några andra), så fick vi välja vem vi ville jobba med. Alla grupperade sig (två grupper 3pers och en med 4pers) och jag blev ensam. Hon särade då på grupperna men jag var fortfarande ensam och det va inte en enda jävel som kunde offra sig och vara med mig så hon särade på en grupp och sa till en kille att jobba med mig. Det kändes som att hon var tvungen att tvinga någon att vara med mig. Vi jobbade inte länge förens de va rast och när vi skulle börja igen gick jag till mitt rum i stället för jag mådde skit! Det kanske inte låter som en hemsk upplevelse men de va de för mig! Jag vet hur det känns att vara mobbad för jag var det från att jag började lågstadiet till att jag gick ut högstadiet men det var annorlunda då för jag had en tvillingsyster som jag kunde vara med! Vi hade varandra och nu har jag ingen! Jag är fast på en skola tre timmar hemmifrån utan vänner, utan familjen, utan ett piss! Okej jag har bara en termin kvar men de suger att inte ha någon att umgås med! Jag har en person som jag kan umgås med ibland men vi umgås inte jätte mycket nu. Det hade vart nice att bara ha någon som kanske ville prata med en på lektionerna eller på rasterna eller efter skolan. De hade vart nice också om man hade kunnat öppna munnen någon gång utan att någon tittar på mig som om jag var störd eller som att jag inte har rätt till att prata.. Detta var anledningen till att jag hoppade av gymnasiet så många ggr plus andra saker med men mest därför. Jag vill inte känna att jag vill hoppa av skolan varje dag eller som att jag vill försvinna! Bara för att jag inte har vänner... Jag hatar att må så här för en sån skit sak! Jag vill ju bara ta mig igenom dom sista månaderna utan problem! Men anledningen till att jag var så dålig i alla ämnen på gymnasiet börjar komma tillbaka.. Jag kan inte fokusera för att jag tänker för mycket på allt annat. Jag vill göra bra ifrån mig nu mer än någonsin men de kommer ju inte gå om jag inte kan fokusera på mina arbeten.. Jag har ju fan bara 2 ämnen hur jävla svårt kan det vara att göra det man ska då... Väldigt tydligen. Men men jag ska ändå försöka. Jag kan ju inte ge upp direkt.


LillFia <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Magnusson - 7 mars 2016 14:06

Fyllde år i går.. Fick jätte många gratulationer på fb osv. Men de va en vanlig dag bara inget speciellt alls förutom att vi åt ute jag, tvillingen, hennes kille och mamma. Hoppades någon stans att man skulle bli firad på något sätt.. Men tänkte på v...

Av Sofia Magnusson - 14 december 2015 00:46

Så nu är de alltså sista veckan i skolan vilket är jävligt skönt men sen är det också jävligt jobbigt eftersom att två av mina bästa vänner slutar 😔 Det kommer bli väldigt jobbigt utan dom men jag får hitta andra att umgås med även om de komm...

Av Sofia Magnusson - 11 november 2015 16:38

Hon hade spenderat natten med honom. Hon hade följt med honom till ett bilrace som låg några timmar hemifrån. Det var den tiden på året då värme övergick i kyla. Olyckligt omedveten om nattens kommande kyla hade hon tagit på sig en fin klänning med b...

Av Sofia Magnusson - 5 november 2015 00:56

Det känns inte som att jag har någon ork kvar för något längre. Dom kan lika gärna låsa in mig någonstans nu känns det som. Jag vaknade när klockan ringde i morse men så tänkte jag att "nä jag orkar fan inte skola i dag för jag är trött", så jag ring...

Av Sofia Magnusson - 3 november 2015 11:06

Jag känner att livet på skolan blir allt svårare och svårare. Jag har nämligen insett att jag int har några vänner förutom en som jag haft sen tidigare år i skolan. Mina bästa vänner slutade i sommras, alla förutom en men han slutar nu till jul.. Jag...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards