Direktlänk till inlägg 20 januari 2015

Liten presentation :)

Av Sofia Magnusson - 20 januari 2015 14:50

Jag heter Sofia och är 20 år men fyller snart 21.

Jag går på en folkhögskola i Åsa och bor där på veckorna men när jag inte pluggar i Åsa bor jag med min mamma i Borås. Jag har tre systrar, en tvillingsyster som heter Sandra och två äldre systrar (Elin 22 (23) och Linnéa 27). Alla tre systrar bor med deras pojkvänner. Jag har en katt som heter Bebis, sen har vi en katt till som heter Pissie och en hund som heter Vera.

Jag har inte haft ett speciellt roligt eller lätt liv. Jag och min tvillingsyster blev mobbade från lågstadiet till mellanstadiet och lite på gymnasiet de få gånger vi gick där. Jag har varit deprimerad praktiskttaget hela min uppväxt men mer i mellan och högstadiet. Mitt självförtroende har varit icke existerande. Jag har haft en mamma som gjort allt för att jag och mina syskon skulle ha det bra trots att det varit jätte svårt på grund av våran ekonomi som blev värre och värre ju äldre vi blev, men vi hade alltid mat på bordet och tak över huvuvdet. När jag var 12 år flyttade vi till en lägenhet för att radhuset vi bodde i var för dyrt för mamma. Efter att vi flyttae från radhuset har vi ungefär flyttat 7 ggr på 5 år. Vi gick hos socialen dom 5 åren och därför var vi hela tiden tvugna att flytta eftersom att socialen alltid strulade och inte ville betala hyran vilket dom sakt att dom skulle. En gång bodde vi i en husvagn i en månad. Där bodde vi tre personer, 3 katter och 1 hund. Sen bodde vi på en camping i ca.3-4 månader, samma sak där vi var tre personer, 3 katter och 1 hund. Den tiden vi bodde på campingen var hemsk för min mamma hade precis opererats för bröstcancer och vi fick trängas i en liten stuga för att socialen inte ville betala en hyra vi var efter med och som dom lovat att betala! Praktiskt taget alla i min familj ville ta livet av sig pga detta men jag gick ju i skolan så jag viste inget... Innan vi flyttade till stugan bodde vi i ett stort hus och hade jätte mkt grejer men när vi var tvugna att flytta så fick vi bara en vecka på oss att packa och hitta någonstans att bo. Så mamma och min tvillingsyster fick slänga eller elda upp nästan allt vi ägde. Då hade min mamma nästan bestämt sig för att inte leva mer på grund av att vi blev utkastade och för hur socialen behandlade oss. Som tur var gjorde hon inte det och efter att vi bott i stugan hittade i en lägenhet i Borås som var jätte bra trots att det bara fanns ett rum och köket var jätte litet så spelade inte de någon roll för vi hade ett "riktigt" hem! Nu bor bara jag och min mamma där med våra två katter och hunden :) Det var bara lite av boende historian :) Orkar inte skriva om hur skolan behandlat oss och våran mamma, det tar för lång tid :) I denna bloggen kommer jag nog skriva mkt om kärlek, vänner, skolan, känslor, mobbning och familjen :)


//Lill Fia <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Magnusson - 7 mars 2016 14:06

Fyllde år i går.. Fick jätte många gratulationer på fb osv. Men de va en vanlig dag bara inget speciellt alls förutom att vi åt ute jag, tvillingen, hennes kille och mamma. Hoppades någon stans att man skulle bli firad på något sätt.. Men tänkte på v...

Av Sofia Magnusson - 20 januari 2016 17:22

Det känns som att jag är tillbaka på grundskolan. Tillbaka till att vara osynlig och ogillad.. Kom en timma försent till engelsk lektionen och dom sista 20 minutrarna av lektionen skulle vi först svara på två frågor om vetenskap individuellt och sen ...

Av Sofia Magnusson - 14 december 2015 00:46

Så nu är de alltså sista veckan i skolan vilket är jävligt skönt men sen är det också jävligt jobbigt eftersom att två av mina bästa vänner slutar 😔 Det kommer bli väldigt jobbigt utan dom men jag får hitta andra att umgås med även om de komm...

Av Sofia Magnusson - 11 november 2015 16:38

Hon hade spenderat natten med honom. Hon hade följt med honom till ett bilrace som låg några timmar hemifrån. Det var den tiden på året då värme övergick i kyla. Olyckligt omedveten om nattens kommande kyla hade hon tagit på sig en fin klänning med b...

Av Sofia Magnusson - 5 november 2015 00:56

Det känns inte som att jag har någon ork kvar för något längre. Dom kan lika gärna låsa in mig någonstans nu känns det som. Jag vaknade när klockan ringde i morse men så tänkte jag att "nä jag orkar fan inte skola i dag för jag är trött", så jag ring...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards