Direktlänk till inlägg 24 april 2015

Skolan!

Av Sofia Magnusson - 24 april 2015 12:00

Jag går på en folkhögskola för att fixa gymnasiekompetensen på en linje som heter Färg och Form. Jag går nu anra året av tre. Jag hade börjat fyra gymnasium men slutat nästan lika fort som jag börjar på grund av dålig skolan, fel linje och lite mobbning från både lärare och elever. Men efter ett år av att sitta hemma så tipsade en vän om en skola som heter Löftadalens Folkhögskola. Jag tyckte den lät väldigt bra så ag ansökte och började veckan efter. Jag blev jätte rädd för det gick så fort och jag var än en gång nära på att ge upp och hoppa av men som tur va fortsatte jag. Jag har aldrig haft lätt för att skaffa vänner eller komma in i en klass men det gick skit bra! Fick underbara vänner nästan direkt och vårt "gäng" var oseparerbart hela första året. Andra året gick lite sämre för vi gled i sär och en av mina bästa vänner gick bort någon månad innan vi började. Det var en jobbig tid! Men jag fick lite nya vnner och nu har dom gamla hittat tillbaka till mig :) Dom som känner mig vet hur mycket denna skolan gjort för mig! Jag har vuxit som människa på alla sätt och vis! Jag är inte lika blyg, tar för mig mer, pratar med människor jag inte känner osv. Jag har aldrig förr haft lärare som trott på mig eller som sakt att jag vart bra på något! Men det har alla mina lärare på denna skolan gjort! Man får sånt stöd och all den hjälp man behöver för att klara det! När jag mådde som sämst sa dom att det var okej att vara hemma för det viktigaste var att jag mådde bra och sen kunde jag ta tag i skolan! Fan vad underbara dom är! Nästa år kommer dock bli jätte jobbigt för nästan alla mina bästa vänner slutar nu. Känns som att man kommer vara ensam hela nästa år, förutom att man har några kvar men dom slutar till jul. Det är jobbigt att bo på en skolan som ligger väldigt långt bort från sitt hem och inte ha någon att prata eller umgås med :( Men förhoppningsvis får jag nya vänner till hösten. Jag har ganska svårt med att bo på skolan för jag blir lätt deprimerad osv så jag åker hem varje helg vilket gör att man inte umgås så mycket med sina vänner som man hade velat göra. Jag får helt enkelt ändra på det tills nästa år! Jag är fan asstolt över att jag klarat två år på en och samma skola! Jag har fan bara ett år kvar sen är jag fucking färdig och drar utomlands med min syster för att jobba! :)

LillSofia over and out :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Magnusson - 7 mars 2016 14:06

Fyllde år i går.. Fick jätte många gratulationer på fb osv. Men de va en vanlig dag bara inget speciellt alls förutom att vi åt ute jag, tvillingen, hennes kille och mamma. Hoppades någon stans att man skulle bli firad på något sätt.. Men tänkte på v...

Av Sofia Magnusson - 20 januari 2016 17:22

Det känns som att jag är tillbaka på grundskolan. Tillbaka till att vara osynlig och ogillad.. Kom en timma försent till engelsk lektionen och dom sista 20 minutrarna av lektionen skulle vi först svara på två frågor om vetenskap individuellt och sen ...

Av Sofia Magnusson - 14 december 2015 00:46

Så nu är de alltså sista veckan i skolan vilket är jävligt skönt men sen är det också jävligt jobbigt eftersom att två av mina bästa vänner slutar 😔 Det kommer bli väldigt jobbigt utan dom men jag får hitta andra att umgås med även om de komm...

Av Sofia Magnusson - 11 november 2015 16:38

Hon hade spenderat natten med honom. Hon hade följt med honom till ett bilrace som låg några timmar hemifrån. Det var den tiden på året då värme övergick i kyla. Olyckligt omedveten om nattens kommande kyla hade hon tagit på sig en fin klänning med b...

Av Sofia Magnusson - 5 november 2015 00:56

Det känns inte som att jag har någon ork kvar för något längre. Dom kan lika gärna låsa in mig någonstans nu känns det som. Jag vaknade när klockan ringde i morse men så tänkte jag att "nä jag orkar fan inte skola i dag för jag är trött", så jag ring...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards