Direktlänk till inlägg 10 februari 2015

Skära sig

Av Sofia Magnusson - 10 februari 2015 15:25

Jag började skära mig i höstas när jag blev "dumpad". Det finns så himla mycket fördomar i dag om just personer som skär sig vilket jag tycker är fruktansvärt! Några av dom fördomarna är t.ex: "dom vill bara ha uppmärksamhet", "jävla emo" osv. Jag och förmodligen alla andra som skär sig gör de för att lätta på ångesten. När jag skar mig blev jag av med ångesten för en stund men sen mådde jag ännu sämre eftersom att jag viste att min familj och dom runt omkring mig som bryr blev ledsna för att dom inte viste hur dom skulle hjälpa mig. Sen är det i alla fall för mig väldigt beroende framkallande.. Jag kan inte sluta. Jag skar mig för snart två veckor sen men då hade jag en kompis som tvingade mig att åka till akuten så att jag fick sy och de blev 11 stygn.. Då kände jag bara hur dumt de va. Det känns jätte jobbigt att lova att man inte ska skära sig igen men man gör de ändå. Jag vill inte ha uppmärksamhet! Jag vill bara bli av med min ångest. Sen känner jag att jag vill skära mig även om jag inte har ångest och det är jätte jobbigt! Detta beroendet är nästan större än att röka! Sen gör jag det väll också lite för att på ett sätt straffa sig själv. Ibland känns de som att det är mitt fel för allt som hände och då straffar jag mig genom att skära mig. Man ska aldrig döma någon för att dom har märken på armen! Man vet aldrig hur den personen mår eller hur hon/han har haft det! Ta reda på fakta innan man säger/gör något! Eller gör inget alls! Alla är lika mycket värda oavsett hur man ser ut på utsidan! Jag är inte en person som skäms för märkena jag har på armen för det definierar inte mig! Jag har bara haft en jobbig period och jobbar fortfarande på att bli bättre, det tar tid men jag är i alla fall på väg ☺️

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Magnusson - 7 mars 2016 14:06

Fyllde år i går.. Fick jätte många gratulationer på fb osv. Men de va en vanlig dag bara inget speciellt alls förutom att vi åt ute jag, tvillingen, hennes kille och mamma. Hoppades någon stans att man skulle bli firad på något sätt.. Men tänkte på v...

Av Sofia Magnusson - 20 januari 2016 17:22

Det känns som att jag är tillbaka på grundskolan. Tillbaka till att vara osynlig och ogillad.. Kom en timma försent till engelsk lektionen och dom sista 20 minutrarna av lektionen skulle vi först svara på två frågor om vetenskap individuellt och sen ...

Av Sofia Magnusson - 14 december 2015 00:46

Så nu är de alltså sista veckan i skolan vilket är jävligt skönt men sen är det också jävligt jobbigt eftersom att två av mina bästa vänner slutar 😔 Det kommer bli väldigt jobbigt utan dom men jag får hitta andra att umgås med även om de komm...

Av Sofia Magnusson - 11 november 2015 16:38

Hon hade spenderat natten med honom. Hon hade följt med honom till ett bilrace som låg några timmar hemifrån. Det var den tiden på året då värme övergick i kyla. Olyckligt omedveten om nattens kommande kyla hade hon tagit på sig en fin klänning med b...

Av Sofia Magnusson - 5 november 2015 00:56

Det känns inte som att jag har någon ork kvar för något längre. Dom kan lika gärna låsa in mig någonstans nu känns det som. Jag vaknade när klockan ringde i morse men så tänkte jag att "nä jag orkar fan inte skola i dag för jag är trött", så jag ring...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards