Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Skadar mig själv

Av Sofia Magnusson - 22 september 2015 15:01

Jag skadar mig själv för att jag mår dåligt. Det har jag gjort i ca. ett år nu. De är inte så att jag gör det fär att de är roligt eller för att få uppmärksamhet utan för att jag vill lätta på ångesten och de funkar. I alla fall en liten stund, sen mår jag bara dåligt för att jag måste berätta för mina vänner och familjen (mamma är svårast att berätta för). Det är ju inte så att dom blir sura på mig, eller jo mina vänner bir det för att jag inte kom till dom innan jag gjorde de och fråga om hjälp. Men när jag mår så dåligt förstår inte dom att jag inte kan komma till dom och prata om det, för mig funkar inte det. När jag mår så dåligt vill inte jag sitta och prata utan jag vill bara bli av med de snabbt och då finns bara rakbladt som allternativ för mig tyvärr. Hade önskat att det fanns något annat sätt men jag har inte hittat de. Jag har ju inte direkt försökt heller men det är för att jag inte vet hur eller vad jag ska göra. Jag tycker det är jobbigt att söka hjälp för vrf skulle någon vilja hjälpa mig när jag inte ens vet själv vad det är för fel förutom att jag mår dåligt för samma sak och gjort det i ett år nu. Det är också en av anledningen till att jag inte ber om hjälp, för att jag tycker det är "töntigt" att må dåligt så länge för en och samma sak. Sen är de en typ av beroende att skada sig. Typ som att röka så blir man beroende av det här med. Kanske låter konstigt men det är faktiskt sant.  Att jag gör detta kanske är ett litet rop på hjälp. Så jag kommer nog fortsätta ropa tills någon hör mig. Fast det är inte jätte mycket för att jag vill att någon ska bry sig för det är många som gör det! Jag vill bara få något annat jag kan ta eller göra i stället för att skära mig om det nu finns.


Bye Bye :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia Magnusson - 7 mars 2016 14:06

Fyllde år i går.. Fick jätte många gratulationer på fb osv. Men de va en vanlig dag bara inget speciellt alls förutom att vi åt ute jag, tvillingen, hennes kille och mamma. Hoppades någon stans att man skulle bli firad på något sätt.. Men tänkte på v...

Av Sofia Magnusson - 20 januari 2016 17:22

Det känns som att jag är tillbaka på grundskolan. Tillbaka till att vara osynlig och ogillad.. Kom en timma försent till engelsk lektionen och dom sista 20 minutrarna av lektionen skulle vi först svara på två frågor om vetenskap individuellt och sen ...

Av Sofia Magnusson - 14 december 2015 00:46

Så nu är de alltså sista veckan i skolan vilket är jävligt skönt men sen är det också jävligt jobbigt eftersom att två av mina bästa vänner slutar 😔 Det kommer bli väldigt jobbigt utan dom men jag får hitta andra att umgås med även om de komm...

Av Sofia Magnusson - 11 november 2015 16:38

Hon hade spenderat natten med honom. Hon hade följt med honom till ett bilrace som låg några timmar hemifrån. Det var den tiden på året då värme övergick i kyla. Olyckligt omedveten om nattens kommande kyla hade hon tagit på sig en fin klänning med b...

Av Sofia Magnusson - 5 november 2015 00:56

Det känns inte som att jag har någon ork kvar för något längre. Dom kan lika gärna låsa in mig någonstans nu känns det som. Jag vaknade när klockan ringde i morse men så tänkte jag att "nä jag orkar fan inte skola i dag för jag är trött", så jag ring...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards